söndag 1 januari 2012

Året som gått!


Jag tänker inte summera det gångna året men mycket har hänt!
Nu lämnar jag det bakom mig men spar alla fina ögonblick i mitt hjärta!

Jag har inga nyårslöften i år. Det enda jag ska tänka på är "fånga dagen" och det betyder massor!
Näär jag är trött efter jobbet brukar jag försöka hitta på något annat än att åka hem för då finns risken att jag blir sittande och jag försöker undvika det... Vilket innebär att jag redan är ganska duktig på att just fånga dagen!

Nyårsafton blev lugn och perfekt!
Till förrätt hade vi en massa plock: Oliver, marinerad vitlök, ostar, kex, pepparkakor med mögelost och sylt, frukter, lufttorkad skinka mm.
Till varmrätt enkelt men gott i form av: Fläskschnitzel, strips och bearnaisesås.
Till efterrätt: Polkakladdkaka, grädde, mandarinklyftor och kaffe.
Två sorters bål, mousserande vin, champagne mm.

Efter allt ätande blev det sällskapsspel och strax före tolv gick vi ut, tände cigarren, öppnade champagnen och njöt av storslagna fyrverkerier och glada människor!
Ett mycket fint avslut på 2011.

Idag har vi tagit det lugnt med sedvanlig pizzafrukost.
Sedan blev det spontanbio med Lasse Åbergs nya film. Så underbart skön!

Imorgon får jag sovmorgon... Mycket passande!

GOD FORTSÄTTNING KÄRA VÄNNER!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar