tisdag 24 april 2012

Kör igen :)

Tänkte arbeta upp min andra blogg men jag har beslutat att stanna här också! Det ÄR faktiskt kul med en allmän blogg också. Så vad har hänt sedan sist? Tiden har så klart fortsatt att rusa. Lite nytt inom familjen och lite nytt på jobbet. Annars inga stora förändringar. Dock våras det nu för fullt! Underbart! Nu har det varit bra kallt i ett par veckor men igår kändes det som våren kommit åter. Helgen tillbringades i Skråmsta då mamma fyllde år. Full fart var det! 15 pers på middagen i söndags och familjen utökas... Jag kommer snart inte kunna ha familjemiddagarna hemma hos oss. Det är bara mamma och min melllansyster som har hus, resten har relativt små lägenheter och det ÄR trångt med 20 pers i vår lya. Men det går. Var i Skråmsta även under påskhelgen och tog då en rejäl tur i skogen. Var då ute ensam och vandrade runt i 6 timmar. I helgen gjorde jag detsamma men då blev det bara 5 timmar. Plus lite andra kortare skogsturer med mamma, syrran, Th och älskling. Mitt hopp var att se varg men de har hållit sig i mer bebodda delarna av Skultuna under tiden. Har i alla fall fått se en hel del spillning, spår och kadaver :) Nu i helgen kom jag i alla fall på en älg. Jag kom från tät skog ut på ett hygge och hade vinden mot mig. Där låg hon, fjolisen! Hon kände av mig, reste sig upp och jag hörde hur hon vädrade. Jag satt en god stund och tittade på henne, fotade och njöt av nuet innan hon lunkade in i skogen. En härlig utdelning efter många timmar i skogen. I övrigt har jag bara stött på fåglar och en hare... Helt dött där ute ju. Men jag älskar att vara där ändå... Gå runt, klättra upp på berg, hoppa över diken, plumsa runt i kärr och suga åt mig av naturens lugn! Jag är absolut inte lämpad för stan och känner det med och mer. Men var sak har sin tid. Så småningom är jag åter på landsbygden. Bjuder på ett par naturbilder från helgen
och... vi ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar