torsdag 26 april 2012

Snart maj...

Imorgon är det fredag! Dagen börjar med massage och avslutas med en avtackningsmiddag för en kollega. Det kommer med andra ord att bli en skön dag! I helgen blir det full fart och på måndag ska jag jobba. Det kommer nog bli rätt lugnt med barn och jag slutar relativt tidigt. Just nu sitter jag och tittar på filmen Australia. I slutet på 90-talet hade jag en extrem längtan till just det landet. Hatade Sverige under den perioden och skrev massor med berättelser/dikter om Australien. Jag kan fortfarande drömma mig bort dit... Har från och till varit sugen på att söka jobb på en ranch där men det förblir nog bara en sån där känslomässig dröm. Men australiensiska vildmarken tilltalar mig enormt! Vad är det som gör sånt? Vad är det som får ögonen att tåras av deras musik, hjärtat att ta skutt av den underbara dialekten och kroppen att sugas iväg av blotta vyer över dess landsbygd? Well... Nu ska jag bibehålla den känslan och titta vidare. dessutom är ju pojken i filmen så härligt gullig! Ha en skön fredag när den kommer!!! LEV VÄL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar