torsdag 20 oktober 2011

iFORM

Ja, idag damp iFrom ned i brevnedkastet... Skulle väl egentligen vilja leva upp lite mer till det som står i tidningen också (med vissa undantag så klart) ;)

I nuläget vet jag inte hur jag ska göra för att få i mig mer mat under dagen. I ärlighetens namn tycker jag inte att skolmaten är den bästa. Jag har svårt för okryddad fisk, potatis som har varmhållits för länge och för okryddad mat i huvudtaget. Att krydda i efterhand är inte samma sak. Jag hinner inte och jag kan inte få i mig tillräckligt. Annars äter jag alltid tills jag blir mätt, försöker att äta rätt fort (för att inte hinna bli mätt) och jag tar gärna en extra portion efter att jag blivit mätt... För jag vill gå upp lite mer i vikt. Jag har prövat med HerbaLife som "tilltugg" men det blir lite väl dyrt. Jag har även försökt ha med mig en matlåda att äta på min rast men det går segt. Menmen... Det är inte hela världen!

Än är inte jobbveckan slut men hittills har det varit en riktigt bra vecka! Allt har rullat på och min energi har räckt till. Mitt och Susannes motto är: "Det ska guuuunga" ;)
Imorgon väntar fredagsmys med barnen och fredagsfika med kollegorna. Det är värdefullt att få sitta en stund, några i taget och kunna fokusera på varandra, släppa fokus för en stund!

Nej, nog med svammel... Nu ska jag läsa min tidning och bara ha det gott. Har även en kopp varm choklad vid min sida... Höstmys, eller hur? :P

Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar