lördag 17 december 2011

En vecka kvar till jul

Ute faller snöblandat regn och det har fortfarande inte varit riktigt kallt en enda dag! Ge mig kyla och snö nuuuu! Julen firas i Broddbo så det finns förvisso en LITEN chans till snö ännu.
Julen firas med pappa, hans sambo och min farmor. Ska bli skönt med en lugn jul faktiskt. Det har hittills varit två händelserika månader så det ska bli skönt att gå ner i varv, äta gott och bara ha det mysigt!
En av nyheterna är att vi inte kommer att ha kvar vår underbara chef efter jul... Det känns väldigt ledsamt faktiskt för hon har stått oss så nära! En fast chef som kan sätta ner foten man även vara mänsklig och sitta med oss och skratta och komma med härliga skämt!
Resten får jag behålla för mig själv.

Igår var vi ut på Kolgrillbaren med jobbet. Vi tilldelas ju varje år 150 kronor att göra något för. Problemet är bara att summan varit densamma i ca 10 år så jag tycker det är dags för en höjning. Igår åt jag en av de billigaste maträtterna: Kycklingspett med ris... Alltså fick jag betala 12 kr. själv utöver de 150 kronorna. En löjlig summa! Men man ska vara nöjd med det lilla med tanke på att kommunen ska spara in X antal milioner kronor mellan oktober och januari... Undrar om de "högre" kommunsnubbarna också blev utan julbord... KNAPPAST! Vi får inte ta in vikarier annat än i nödfall heller... vilket i sin tur är JÄTTETRYGGT för våra barn... Aja... Som ni kanske förstår ska det bli skönt med lugn och ro :)

Just nu kollar jag på Pernillas jul och blev grymt sugen på att göra ett pepparkakshus! Skulle kanske kidnappat syskonbarnen denna helg ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar