söndag 28 augusti 2011

Helgen som gått

Jag brukar ha tur... I fredags skulle det sista barnen sluta halv sex och därefter hade jag tänkt hinna med tåget som gick mot stockholm 17:52 (skulle dessutom hinna byta om samt köpa biljett innan). Men jag hade tur och sista barnen gick runt fem :) Jag hann med andra ord byta om på jobbet i lugn och ro.
Åkte direkt till en kräftskiva där hjärtat mötte upp mig vid pendeltåget. Mötte massor med trevliga människor. Vi åt bland annat de kräftor vi fick för två veckor sedan.
Vi hamnade i många härligt livliga diskussioner... Mot slutet dansade vi loss till Björn Rosenström med fler... Jäklar vad kul vi hade!!!
Jag har ingen aaaning om vid vilken tid vi kom hem till hjärtat.

Dock vaknade jag halv nio igår morse och hjärtat sov ännu djupt. Efter att ha varit rastlös en stund tog jag en promenad för att bekanta mig med Västertorp. Först bar det av till COOP för en chokladbit och coca cola ;) Sedan satte jag mig på en höjd ochh njöt i solen. På väg tillbaka till lägenheten slank jag in i lite affärer. Hamnade bland annat i en jättefin second handbutik! Välordnat och fina saker... Inte var man är van med från Västerås! Och i såna lägen tycker jag det är helt ok med SH.

Mot eftermiddagen åkte vi ut och fiskade på Mälaren. Det blåste bra mycket men mojnade mot kvällen. Tyvärr fick vi bara två fina aborrar, men de släppte vi i.
Vi kom hem vid nio-tiden och då blev det pizza :P

Idag har vi varit på Gröna lund. Vi körde femkamp vilket var rätt skoj. Det var mest bollaktiviteter vilket jag inte är SÅ förtjust i. Men med goda vänner blir det mesta kul och vi fick oss många härliga skratt :)
Åkte enbart Extreme eftersom det var typ 40 minuters kö vid de andra attraktionerna.
Vi käkade grillbuffé och vid femtiden åkte vi mot T-centralen och jag tog tåget hem.

Imorgon har vi åter ett nytt barn som ska skolas in. Han har bott på Irland och pratar inte mycket svenska så jag kan passa på att njuta av hans accent en tid innan det blir till att läta honom mer svenska ;)

Well... Nu ska jag snart krypa till kojs trots att klockan bara är helv tio. Jag går aldrig efter klockan när jag ska sova. Jag går och lägger mig när jag är trött. Bara jag får 6 timmars sömn så fungerar det ju.

Hoppas ni också haft en llika fin helg som jag... Och hörrni, visst käns det att hösten är på väg? :)

2 kommentarer:

  1. du verkar ha haft en jättehärlig helg :) Grönan är något jag aldrig besökt, men skulle vilja.

    Ja håller med om att man känner hösten komma nu, sommarvärmen är borta, det blåser mer och för att inte tala om allt regn :P

    Kram

    SvaraRadera
  2. åh den låter spännande, lite småläskigt med ett kors så på en övergiven lada tycker jag.. :P

    Ja jag har många gånger tänkt att det vore roligt om väggar kunde tala, så många historier man skulle få höra. Tycker sånt är jätteintressant.
    Kram!

    SvaraRadera