måndag 1 augusti 2011

Måndag 1 augusti och första arbetsdagen...


...och början på nytt dagboksskrivande :)

Jag tror ju i mitt stilla sinne att varje måndag bär med sig något nytt... Ett NYTTigare jag helt enkelt. Men då det inte (på grund av lathet) fungerar inbillar jag mig att det är lättare att starta upp den första i varje månad... Men det fungerar heller inte av sig självt Hihi...
Men nu kanske ;)
Jag kommer ju en bit på väg i ettapper... Inget halvfabrikat, mindre godis, ytterst lite "skräpmat"...
Vi får väl se vad augusti för med sig ;) Tur att hjärtat inte äter just något godis och inte dricker läsk... Att spendera dagar men honom innebär alltså INTE film och snacks utan snarare en tur på sjön - Me like!

Jag öppnade på jobbet i morse, vilket innebar att jag sov dåligt i natt... Dels för oron att försova sig men mestadels för att jag vänt på dygnet så enormt under semestern... Max 4 timmar sov jag, och det i omgångar. Tog en sval dusch och vädrade för att lättare kunna somna, men icke!
Men dagen på jobbet blev toppen! Hade dock en liten svans som förföljde mig hela förmiddagen och det är inte så bra alla gånger (för barnet alltså).
Eftersom vi fortfarande är sammanslagna med andra fsk. fanns där en hel del barn jag aldrig träffat förut... det är så mysigt! :)

När jag kom hem tog jag i alla fall en powernap (på 1,5 timmar) :/
Men innan tittade jag på Jakt & Fiske på TV4Sport... Drömde mig bort så klart! Till en gård i Dalom... Med närhet till älven! Där hör mitt hjärta hemma... Jag trivs i stan, jag är anpassningsbar... Men på landet hör jag hemma! När jag hör ljudet av en fors, eller ser en gammal gård suuuger det i mitt hjärta! Jag vet ju jobbet det innebär, är ju uppvuxen med det... Men som jag skrivit förr: Det är en LIVSSTIL!
Well, efter att jag vaknat var jag ju så klart seeeg! Men med lite mat och bra på TV vaknade jag till liv. Har dock inte gjort något mer idag...

Tog nyss en kopp med varm choklad med tron om att somna bättre... När jag var liten försökte farmor alltid truga i mig varm mjölk innan jag skulle sova. Jag älskade mjölk men INTE varm. Förstår inte varför hon skulle ha i mig det, jag hade ju aldrig svårt att somna! Antar att det tillhör den äldre generationen...
Får väl se vad chokladen ger mig för effekt!


Satt här om dagen och läste min enda dagbok, skriven 1998 (under hela året) och kom underfund med att börja igen och det passar ju bra att börja i en ny månad, för till 1 januari orkar jag ju inte vänta ;) Får väl se vad det blir av det. Jag kommer nog inte skriva varje dag. Men det är ju roligare än blogg även om jag kan välja en privat blogg... Det är mer känsla med en handskriven bok :) Sååå... Nu ska det skrivas!

GOD NATT GOTT FOLK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar