tisdag 23 augusti 2011

Näring!



Råkade somna en stund nu ikväll... Vaknade och var hur seg som helst och kom vid niotiden på att jag inte ätit mer än några smörgåsar och ett par potatisar idag!!! Allt gick i ett kring mellanmålet så det åt jag inget.
Hävde i mig llite nyponsoppa nu och piggnade till på ett ögonblick. Jag FÅR inte hoppa över maten så där! Blev kallad Barbie av en förälder igår och vi kom in på diskussionen att gå UPP i vikt. Hon har visst samma "problem".

Well... Får ta fram mat från frysen innan jobbet imorgon så det är tinat när jag kommer hem... Har massor med gott där! Allt från gös och lax till falukorv :P så jag kan inte skylla på annat än lathet (som vanligt).

Vet inte när jag bloggade senast...
Helgen har bestått av familj och åter familj!

I fredags var jag barnvakt åt en väns småknoddar. Det var bara över natten så det var inte så ansträngande direkt ;) Somnade dock sent och sov i en barnsäng så när jag klev upp sju på morgonen hade jag inte sovit många timmar. Då smet jag ner till bussen, hem och duschade och sedan iväg till Sala för att fira farmors 85-årsdag! Det blev god mat på Måns Ols och sedan fika hemma hos farmor.
I söndags jobbade jag och en kollega lite :) Vi fick för oss det i fredags och gjorde slag av saken. Vi fick en del gjort. Hon hade sina barn med sig så det blev fika och mat också. Riktigt trevligt faktiskt!
Kom hem från jobbet vid halv sex och klockan sex bar det av till Skråmsta på säsongens första familjemiddag och jag tror vi slog rekordet med 15 personer närvarande. Bara äldsta syster med familj som saknades :(

Måndag och tisdag har rusat förbi och jag har inte gjort något speciellt efter jobbet. Skönt det också för nu går det verkligen i ett!!!

Men detta resulterar ju även i att helgen närmar sig med stormsteg <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar