onsdag 3 augusti 2011



Vilka härliga dagar vi haft nu... Sol och svaga vindar! Vi har inte kunnat vara ute hela dagarna med barnen, men vi har fått en del gjort inne med och med så få barn leker de bra inne utan att vara på varandra.

Tänk vad mötet med nya människor kan vara härligt! Har mött flera mysiga föräldrar till de barn vi vanligtvis inte har hos oss. Öppna, skämtsamma och vänliga föräldrar! Tänk att den sociala kompetensen kan leda till att man inom loppet av någon sekund kan läsa av en människa och hur man ska/kan bemöta den. Att börja med ett skämt som man känner på sig går hem hos denne... Visst är det läckert!
Att möta så många människor! Visst är det en gåva att få vara en del i ett socialt sammanhang? Vi är ju flockdjur!


Efter jobbet vara jag hem till en vän. Min starka kämpe!
Blev mat och en lliten promenad... sedan hem. Klockan var mycket!

Imorgon torsdag...
På fredag kankse något glas vin med kollegor. För att vi jobbat så bra tillsammans denna vecka!

På söndag förhoppningsvis en fisketur!
Funderar att baka bröd på lördag... Något kryddigt.

Fick nyss ett SMS från mitt hjärta... Nu är han på väg från havet till älven igen. Havsfisket har visst inte gått så bra. Skulle själv föredra älven framför havet. Visst skulle det vara läckert att testa havsfiske... Dra upp 15 kg kämpande fisk från 30 meters djup... Men älven lockar på mig! Dess omgivning och vatten är storslagna! Mamma älskar havet, kanske för att hon växte upp vid det... Jag älskar älven, för där växte jag upp... Jag tror att man dras till det som fanns i ens uppväxt, om uppväxten var bra! Min uppväxt i närhet till älven var storslagen och trygg på alla sätt och vis! Där fanns familjen, vår hund, naturen, spänningen, stämningen, lukterna och FRIHETEN!
Att sitta ensam och meta en sommarnatt... Att höra forsens brus och havsörnars skrik!
Att känna lukten av blålera och känna spöets reaktion när fisken hugger... Att vänta, tålmodigt!

Det finaste är tidig gryning när naturen övergår från tystnad till en livfull lekplats för bävrar, ormar och fåglar!
Då är livet fullständigt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar