lördag 16 april 2011

Kick?

Det blev en kort arbetsvecka denna vecka. Närmare bestämt igår från 07:30 till 16:00 ca. och vi var ute nästan hela dagen. Vi var in för att äta och vila. det var inte så varmt ute men ungarna rör ju på sig. Fattar dock inte varför en del föräldrar inte förstår att det är rejäla kläder som gäller... Vi har påpekat detta så många gånger via text och tal men men... Nu får en del barn bli lite fryssna helt enkelt.
När jag kom hem hade jag tillräckligt med energi för att faktiskt ge mig ut i joggingspåret igen! Har ju både läst och hört att när man väl kommit igång med att jogga får man värsta kicken när man springer... Jag har dock aldrig trott att JAG skulle kunna känna det eftersom jag tycker det är ganska tråkigt att springa. Men igår var det nog nära att jag kände det där, trots att jag bara sprungit två gånger på några dagar... och innan dess, ja det var förra sommaren det ;) Men det kändes så otroligt härligt igår... Emellanåt som ett rus i kroppen!

Väl hemma tog jag en lång dusch, lagade mat och åt den i lugn och ro... Ingen TV, bara lugn musik. Hade en riktigt skön kväll medan vännerna var ut på krogen :P Vem mår bäst idag? Hmm... ;)

Åh, nu har de sopat gatan så jag ska snart ta itu med fönstertvätt... Sedan ska sommargardinerna upp... Ja, hur underbart är inte det... SOMMARgardinerna ;)

Imorgon kommer familjen på middag... 11 personer blir vi nog. Är ännu inte helt 100 vad jag ska bjuda på... Har två alternativ som det står mellan. Efterrätten kommer att bli guddomlig och somrig :)

Nej, nu ska jag göra något bättre än att sitta här. En promenad i det härliga vädret och sedan får vi se vad som händer ;)

Ha en toppenhelg!!!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är=) Usch nu känner jag mig riktigt lat, haha:P
    Våra fönster borde också putsas, men lätt att skjuta på det! Ja, visst är det skönt att bara vara och ta det lungt ibland, jag har gjort samma sak!

    SvaraRadera