onsdag 13 april 2011

Onsdag...

Har åkt på en seeeg förkylning!
Men igår var jag i alla fall ut en liten sväng med kollegans dotters hund... Dottern bor jättenära mig och hon låg med feber så jag lånade med mig hennes nya hund ut. Hon fick hem den i söndags så jag undrar vad han tänkte när en vilt främmande människa kommer och tar den med sig "Nej, inte en gång till!" ;)
Han var lite rädd för tågen så vi satte oss och tittade på ett godståg som körde förbi... Därefter bar han svansen högt.
Han är en Parson Terrier. Har alltid trott att den hetat långbent Jack Russel för det är alltid det jag hört... och jag har aldrig intresserat mig för rasen. Jag föredrar lite större hundar men denne är ju lite högre tack vare sina långa ben :) Mysigt var det i alla fall!
Vi var nog bara ute i en halvtimme men när jag kom hem var jag helt slut och lite senare sov jag som en stock i någon timme. Men jag mår i alla fall inte sämre för det. Frisk luft och lite ansträngning dör man inte av :)

I förrgår, när jag inte hade något bättre för mig, tog jag fram mitt skissblock och skisspennor. Jag ritade av vår stuga i Dalarna. Blev faktiskt ganska nöjd... Jag har höga krav på mig själv så i vanliga fall ritar jag lite och river sedan sönder pappret ;)
Jag skulle dock vilja lära mig lite teknik för jag ritar ju som man gjorde i skolan... Skugga och djup mm. behöver jag verkligen öva på... Visst finns det hjälp via nätet men det krävs mer känsla... Sitta på en kurs och få direkt handledning skulle ge mer.

Nu ska jag ta itu med lite disk. Har inte orkat diska på några dagar...
Sedan ska jag läsa klart min Blossom Magazine som jag köpte igår.
Sedan ska jag ge mig i kast att rita av våran Grålle :)

Får väl se om jag lägger upp bilder här... De finns på face book och det kanske räcker :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar