onsdag 20 april 2011

snart är det dags...

Att fara till Blåkulla igen *Yeeeha* :P

I förmiddags var jag, Marina och en vikarie iväg på "skogskottar" med hälften av barnen. Vi började med matsäcken när vi kom fram... Det gör vi oftast eftersom det faktiskt är det barnen ser mest fram emot i en utflykt. Sedan tittade vi på grodorna. Det var otroligt mycket folk på Djäkneberget och vi ville knappast gå där ifrån. Grodorna hade dock lugnat sig jämfört med hur det var i söndags när jag var där ;)
Som vanligt var vi in och åt och sedan ut igen! Det var inte lika varmt idag men ändå tillräckligt för att slippa jacka ;)

Klockan är snart 20:00 och jag har nyss kommit hem från jobbet och funderar på om jag ska plocka fram årets påskprydnader eller ej... Har inte kommit mig för att ta björkris heller så jag vet inte... Det jag har mest av är ju prylar som ska sitta i riset och jag vägrar köpa "påskris"! Aja, får väl se om andan faller på. Förvisso har ju björken kommit långt så tar jag in det ikväll så kanske det hinner slå ut... Ja, så får det bli! Det är ju ändå inget bra på TV ikväll, som vanligt! Påskprylarna får väl dessutom vara framme en tid efter påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar