torsdag 28 april 2011

Skallebank!

Imorse vaknade jag med jordens huvudvärk och illamående... Nu är klockan snart halv 2 och jag har i alla fall orkat mig på att diska i sakta mak. Ja, det går ju an så länge jag inte böjer på mig eller lyfter tungt för då tror jag att skallen sprängs! Hoppas att jag orkar mig på besök senare idag, migrän smittar ju inte som tur är! Kroppen är dock fylld med energi... Kunde det inte varit tvärt om?
Tror att jag drack för lite igår, det var det som triggade igång migränen. Tvättade ju fönstren och donade, svettades lite och drack inget. Först när jag stod i duschen efter 4 timmars städ kände jag att jag var törstig. Glömde dock bort att dricka då och kom inte på det förrän jag gått och lagt mig. Då tog jag ett par klunkar vatten (och då var det GOTT med vatten för en gångs skull). Jag dricker på tok för lite vatten! Men jag tycker inte jag behöver det... Jag dricker när jag är törstig samt till måltider och då dricker jag ganska mycket (mjölk). Jag tycker det går till överdrift när folk springeer runt med sina vattenflaskor i handen var de än går. Och en sak kan jag inte se logiken i... Har läst och hört så många gånger att när man blir törstig är det redan för sent att dricka, kroppen är då redan uttorkad. Vad hände med det där att lyssna på sin kropp? Kroppen säger ju till när den behöver något... Inte skiter man när man inte behöver och inte äter man om man inte är hungrig (om det inte är dags för en måltid vill säga)... Aja, överdrift tycker jag att det är i alla fall. För mycket vatten ÄR inte bra!

Åh, vad många det är som är ute med sina hundar nu! Skådar just nu en heltjusig rottis ute på gatan!
Här om dagen hade en förälder med sin hund in på gården hos oss på jobbet. En urmysig pyrenee! Åh, vilket lyckligt barn som får växa upp med en sådan vän! Den ungen är dessutom väldigt empatisk trots sina 2 år... Jajamän, så blir det :D
Den dag jag får hem min valp/omplaceringshund kommer jag nog att vara okontaktbar ;)
Längtar!

Nu ska jag sätta mig på balkongen en stund, vill som sagt inte vara inne... Får väl se vad min arma skalle säger om det...

Ha det så underbart i solen alla vänner och tänk på... Vill ni vara solbrända och "fina" så sola med måtta... Ni vill säkert vara fina när ni är 40+ också... Man ser ju så många "söndersolade" eländen där ute!!! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar