fredag 1 april 2011

Första april


Nyligen hemkommen efter en rejäl middag hos Martina! Mums så gott och jag är fortfarande mätt!
Någon som blivit grundlurad idag?

I måndags färgade Therese mitt hår så nu är jag svart :D Eller, det är inte svart... men det är svart ;)
I tisdags var jag och Andreas till mamma och åt mat. Andreas tittade på fotboll medan jag och mamma var ute i skogen samt gick en vända över åkrarna. Så underbart härligt att höra tranorna och gässen anlända! Det var dock riktigt kallt ute så det var gott med kaffe efteråt.
I onsdags hade vi kvällsmöte. Nu har vi i alla fall betat igenom den reviderade läroplanen och den har fört med sig en massa tankar. Allt bäddas in i fina ord... Vi ska och vi ska... Mycket gör vi redan i vardagen utan att vi egentligen reflekterar över det... Matematiska begrepp, tid för reflektion (med barnen), teknik, språk... Det finns ju med oss hela dagarna. På så sätt är det bra att det tydliggörs extra så vi får chans att SE det vi faktiskt gör... Aja...
Igår kom Izzy och Andreas över på fika. En kladdkaka var beställd och kladdkaka blev det. Med polkachoklad i, samt med björnbär och glass till :P

Nu är klockan snart halv 12 och jag ska sooova... Ska bli skönt att komma i säng i tid. Har dessutom varit riktigt morgonpigg i en vecka snart och jag hoppas att det håller i sig!
GOD NATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar