torsdag 24 november 2011

Hemma innan mörkrets inbrott

Blev uppringd av en kollega strax efter halv 6 i morse. En matt röst som sa att det var magsjuka på g. Min tur att öppna på jobbet alltså. Var på jobbet strax efter 6 och första knodden kom halv 7 sedan rullade det på. Vi fick en riktigt fin morgon!
Senare gick nästa kollega hem... Med magsjuka... Så nu kööör vi! Jag som redan varit dålig hoppas att det är samma magsjuka. Nu förlitar jag mig på vitpepparkorn och handhygien :/
Fördelen med att börja tidigt är ju att sluta tidigt ;)

Klockan är halv tre och jag har nyss kommit hem.
Borde ta itu och fixa en julgrupp (som jag ska ha själv), tvätta, diska och betala räkningar.
Fastnade dock nyss i ett program om Svalbard! Åh, vad det skulle vara läckert att åka dit! Att utelämna sig till vildmarken, kylan, draghundar och isbjörnar! Att leva på det man redan bär med sig... Sin egen kropp och sitt eget spyke. Ja, för det är ju en prövning!

Tänk att det är fredag imorgon! Fredag!!!
Undrar vad denna helg har att erbjuda ;)

Näpp... Nu är programmet slut så nu blir det på med "spotten" och göra lite nytta :)

LEV VÄL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar