torsdag 3 maj 2012

Fågelsång

Sov bort nästan hela gårdagen... Det gör väl förvisso under mot förkylning men jag tycker att det är trist att vakna mot kvällningen och inse att ännu en dag har gått och jag har inte gjort något. Det är full fart på fåglarna utanför och jag tror att de lockar ut mig på en kort promenad idag. Det blli man ju inte sjukare av, snarare tvärt om. Men huvudet susar och halsen värker så det får bli en lugn en! Jag har drömt MASSOR i natt... Drömde en lång (nej jag vet drömmar är inte långa men den kändes lång) dröm med massor av innehåll. Det brann typ på andra sidan Mälaren och folk pratade om att det var början till jordens undergång. Dock skulle pappa och min farbror promt dit och titta. Jag försökte hindra dem men de for. Under tiden hade Casper (som var en råtta) dött. När jag skulle lyfta ner honom i graven märkte jag att han var mjuk - Han levde och mådde bra! Vi var ute på nångon balkong och katterna smet hela tiden. Jag var rädd att de skulle brinna upp... Tillslut anlände en stor båt alldeles intill min lägenhet och en massa folk klev ur. Där var min farbror och tillslut såg jag pappa som jag gråtande sprang och kramade om. Vaknade med tårar i ögonen. Det hände en massa andra småsaker också som jag inte minns riktigt. Jag gillar dessa långa,detaljrika drömmar! ;) Imorogn är det fredag igen... Det är helt sjukt! Denna helg är oplanerad förutom fika hos brorsan på söndag. Om jag orkar ska jag nog ta mig an lägenheten lite. Behöver fixa till städskåp, skafferi och toa. Eftersom jag är hemma så pass lite har jag kommit underfund med att jag vill ha allt så lättskött och lättåtkomligt som möjligt. Det är inte kul att behöva vara hemma en dag och fixa för att saker är eftersatta. Balkongen är också i behov av undanplockning... Men... först ska jag bli lite piggare :/ Hoppas i alla fall att jag hinner med lite av det här i helgen för sedan vill jag leva ut våren OCH ha en lya med ordning och reda ;) Nu blir det en kopp kaffe för huvudets skull... Inte så bra för halsen kanske men man kan ju smutta lite ;) Ha en fin torsdag! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar