lördag 19 maj 2012

TP, vin och goa vänner!

Igår jobbade jag till 18. Från halv fyra hade vi bara tre barn. Sista barnet gick strax före sex och det är ju typiskt att någon ska vara kvar så länge när man under dagen haft så få. Men vi hade mysigt. Tittade i böcker, ritade, åt frukt...
Vi satt och tittade i en bok om småkryp och när vi slog upp sidan om gråsuggor frågade jag om hen visste vad det var. Svaret jag fick var "Ett monster". Hihi... Tror att vi ska gå ut och vända på lite stenar och titta efter gråsuggor nån dag ;)

Direkt efter jobbet åkte jag hem till Per & Martina. Blev bjuden på mat och vin. Vi kan sitta och snattra om allt mellan himmel och jord och tiden går alltid så fort! Efter 12 dök älskling upp och vi spelade ett par omgångar TP. Vi var hemma vid halv fyra i morse... Vid halv sju vaknade jag och var pigg... Som tur var lyckades jag somna om och gick upp vid tio istället ;)
Nu ska jag göra mig i ordning och fara hem till Broddbo. Papsen har fyllt år i veckan så han ska grattas! Ujuj... Vad mycket födelsedagar vi har i mars, april och maj... Det är firande varje helg ;) Men det är härligt, det är det som är livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar