torsdag 24 maj 2012

Underbara liv!

Fasiken vad jag trivs bra just nu! Har fått mer energi med våren, jag har alltid en massa kul att göra, vänner, familj, jobb... Behöver inte säga så mycket mer!
Det är tufft på jobbet just nu men jag ser det som en utmaninng...
På tal om jobbet så firade vi förskolans dag idag med en utflykt till Djäkneberget. Vi tog med oss en stor cd-spelare och körde "mini-röris" på gräsmattan och sedan lekte barnen fritt... Vissa barn valde dock att köra "röis" en gång till ;) Vi gick tillbaka till fsk, åt och gick ut igen. Underbara väder!

Imorgon har vi stängningsdag... Brukar se fram emot det men brukar även tröttna på att sitta still efter ca 30 minuter... Man är ju inte direkt van att sitta så länge :P

Kom hem vid fem idag och har sedan dess ätit, handlat, pantat burkar, städat, diskat och gjort rent kattlådan. Nu ska rena sängkläder på, jag ska duscha och sedan göra en självvärdering inför morgondagen.
Just nu sitter jag i vardagsrummet med öppen balkongdörr och lyssnar på koltrasten. I övrigt är det alldeles tyst. Så skönt!

Efter jobbet imorgon blir det middag med kollegor och därefter utgång med Sara.

På lördag ska det firas i Skråmsta och på söndag funderar jag på att hälsa på en kollega om hon inte är uppbokad på annat. Hon fick en son i slutet av förra året så hon är föräldraledig.
Apropå föräldraledig så väntar Plupp tillökning ;) 5 små "plupplingar" är på väg! Har ju jobbat lite med Plupp med mina sexåringar och det har blivit väldigt uppskattat även bland föräldrar. Fick höra en fantastisk sak av en förälder idag, men kan inte dela med mig av det här. I alla fall så kommer dem att få varsin "miniplupp" med sig hem när de slutar hos oss. Jag märker hur deras fantasi är på topp och hur Plupp blivit en trygghet för vissa... Så det vill jag ge dem... Ett minne, en trygghet och en påminnelse att fantasi och barnasinne alltid är bra att ha med sig!

2 kommentarer:

  1. Herbal life? Är inte det bantningsdryck? Låter ju uppiggande, men har lite extra tillskott och så. Är en obotlig tröttmössa tror jag:P Kram

    SvaraRadera
  2. Det är en proteindryck som kan användas som kostersättning och blir därmed en "bantningsdryck". Jag tar den för att få i min den näring kroppen behöver... jag är ju värdelös på att äta frukt och grönt...

    SvaraRadera