söndag 26 juni 2011

Drömmarnas afton ;)



Idag runt niotiden kom jag hem efter att ha spenderat en sagolik midsommarhelg i Broddbo!
Allt har varit perfekt: Vädret, människorna, maten, drycken, aktiviteterna, lugnet... Ja, perfekt helt enkelt!

Jag åkte till Broddbo i torsdags kväll och då var min plastsyster och hennes dotter från Norge redan där. Jag tog bland annat en mysig kvällspromenad med Sara.
På lördagsförmiddagen klädde jag och plastsyrran midsommarstången på gården. Vi brukar skoja om att vi ska ta en grep istället... det blev nämligen så en gång när jag var liten och tjatade om att jag ville ha en midsommarstång på gården men pappa hade väl vid detta tillfälle inte riktigt tid så han hämtade en näve blommor och en grep, satte ner grepen i marken och stack in buketten i handtaget ;) Men jag måste säga att årets stång blev en väldigt fin och jämn sak klädd i alris!

Well, vid ettiden anlände farmor. Då blev det sillunch och sedan en snabb march till bygdegården... Jag har inte varit där på länge så det var trevligt att se lite Broddbobor!
Mot kvällen kom plastbrorsan med flera och det blev grillat, dans runt stången, dragspel och skratt! Blev spontaninbjuden till en fest i Möklinta så jag hann även med att vara där mellan 22 och 00:30 ca. Jättetrevligt!

Lördagen erbjöd mysfrukost med hela gänget hemma och vid tre bar det av till Möklinta igen! Där möttes jag av ett gäng helt fantastiska människor! Jag kände mig så välkommen... det går inte att beskriva!
Där blev det i alla fall film, grillat, skratt och mys ;)
Jag kom hem till Broddbo igen vid midnatt och tittade lite på någon brittisk komedi...

Idag cyklade jag till Möklinta igen och sedan blev det en lååång promenad... Skulle visa Klintatallen som har en speciell historia. Det är en gammal säregen tall där förbirindande människor ristat in en massa tecken. Den kallas även tandvärkstallen eftersom man förr slog in sina utdragna tänder i tallen och bad om att värken skulle försvinna. Dessutom sägs att en person ska ha hängt sig i tallen.
Nu var det många år sedan jag var där sist och då cyklade jag. Minns att det var en bit bort men tänkte att så långt var det nog inte... Vi gick ca 4 km, om inte mer, innan vi kom fram. Då hade vi plockat massor med stooooora smultron plus varit nära att ge upp flera gånger... Det lönar sig att vara envis (ett tag var jag inte ens säker på att vi var på rätt väg) :P

Några timmar senare cyklade jag hem till pappa och där väntade god mat sedan var det dags att lämna Broddbo :(
Kändes lite segt att komma hem till lägenheten igen, men jag hade väl inte varit hemma mer än en halvtimme när Anette ringde och frågade om jag ville med på en promenix. Vi gick några km. så jag har i alla fall fått 2 mil på cykel och ca 1 mils promenad idag... Inte helt fel!

Ojoj... Detta blev långt! Haha...
Nu ska jag snart krypa till kojs och imorgon börjar den sista arbetsveckan innan semestern! Inte helt fel det heller!!!

Hoppas att ni också haft en toppenhelg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar