lördag 11 juni 2011

"Sjung om studentens lyckliga dag..."

Vad hände med den här veckan då? Tycker att den har gått fortare än vanligt... men så var det ju en kortvecka på jobbet också.

Igår slutade jag lite tidigare. Bytte om på jobbet, gick ned och mötte upp mamma på stan. Vi kikade på alla studenter och jag mööös! Vilken underbar tid! Här i Västerås är det ju kortege som gäller... I Sala gick vi från vår skola till torget där alla väntade på oss. Hade hellre stått och hoppat till någon härlig musik i en kärra kan jag ju säga!
Årets studenter hade väldans tur med vädret. Undrar dock hur många som fick värmeslag under dagen. Vi hörde en hel del ambulanser...
Vid halv tre gick vi till Christina för mat och firande av Bellan. Jag tycker inte det var länge sedan vi firade första julen tillsammans. Då såg hon ut som Ida i Emil i Lönneberga ;) Mmm... Bara cirka 14 år sedan ;)

Jag kom hem vid sextiden och klockan nio mötte jag upp Anette. Öl, xider+mat på Pichters och klockan tolv gick vi till Wasaparken för att lyssna på Ryttene Röj. De brukar spela på AW på BMB men jag går sällan dit. Tycker inte att taccobuffé är SÅ lockande. Men nu vet jag... Det är ju helt klart värt att gå dit när Ryttene spelar! Humor, scennärvaro till 100% och härliga covers. Kan det bli bättre? När vi gick hem halv två på natten var det fortfarande 22grader ute. SOMMAR!

Idag ska jag bara ta det lugnt (trort jag). Jag har inte planerat in något alls (hittils)... Insåg igår att nu kommer de där helgerna igen som gör att man är uppbokad sommaren ut (typ)

Nästa vecka blir det förmodligen Kolmården,
Därpå midsommar
Cityfestivalen
Power meet...
Och så ska jag hinna klämma in lite annat också ;)

Well... Det är ju SOMMAR! Underbara SOMMAR!
Nu ska jag faktiskt gå till Ica och köpa ostbågar Haha... för det har jag varit sugen på sedan igår kväll :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar