onsdag 29 juni 2011

Lev! Våga!

Vet inte hur många gånger jag har skrattat för mig själv när jag läst hälsotidningar och liknande... Har vid ett flertal tillfällen läst "Om det kliar i ansiktet ska du inte klia dig. Det kan lämnas små ärr i din hud efter dina naglar..." Jisses, vi är ju djur! Inte dockor!

För många år sedan tog jag bort en leverfläck på ryggen. Läkaren frågade om han skulle sy ett eller två stygn varpå jag undrade vad det spelade för roll "Lägger jag två stygn syns ärret mindre" Hmm... Det svar han fick då var att för det första ser jag inte min egen rygg och för det andra ska det väl synas att man levt...

Jag förstår folk som har synliga skravanker, att de vill ta bort och förändra! Men nog tycker jag att vi idag lider av allt för mycket fåfänga!

Om vi ska gå igenom livet och inte våga klia oss i ansiktet när det kliar... Om vi ska trippa omrking i högklackat med ett hår som ligger perfekt och gråta om det kommer några regnstänk i det kanske vi skulle varit födda till dockor istället!?

Jag dör hellre efter att ha upplevt äventyr och fått lite törn, än vacker och fåfäng! Livet ska levas... fullt ut. Kliar det så klia... Är inte det naturligt! Mår du dåligt av din stora näsa... operera dig! Men glöm för guds skull inte att leva också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar