söndag 19 juni 2011

Kolmården, en perfekt lördag!






Igår strax efter åtta på morgonen lämnade vi Västerås i två bilar. Nio stycken blev vi som åkte med, en lagom grupp :)
På väg mot Norrköping satt vi och sjöng med till Mats Hellberg och hade det mysigt.
När vi passerade området där min moster bodde när jag var liten. Bostäderna låg uppe på ett berg och jag blev lite nostalgisk när jag såg berget och alla hus... Där var vi ofta då, lekte i skogarna omkring (idag är säkert inte lika mycket skog där).

Vi kom fram till Kolmården cirka tio minuter efter öppning och det var redan tjockt med folk. Dock gick det ganska fort att få biljetter och sedan skingrades folkmassorna ju successivt.
Värdret visade sig bli perfekt! Inte för varmt och inte regningt. Vi hade tur att komma när tigrarna, Asiatiska vildhundarna med fler fick mat. Vi hade turen att pricka in falkuppvisning perfekt. Vi fick vänta 20 minuter i kö för att komma in på delfinariet (men det var det absolut värt så klart!).
När vi skulle åka linbanan började solen gassa lite, men var gjorde det när vi skulle passera savannens djur? Det var ju perfekt!
Vi gick ut från området några minuter efter stängning (17:00) och då var vi någon timme i akvariehuset... Jag tycker inte att fiskar är SÅ intressant men ville ju inte missa reptilerna! Dock stod jag en bra stund och klappade rockor och igelkottsfiskar (ja, ni läste rätt). Hajarna gav jag också en lång tid till. de är så otroligt vackra djur! Jag skulle vilja gå ner i hajbur någon gång :)

Det kom en regnskur när vi var på väg ut från zoot, men det gjorde ju inte ett dugg. När vi åkte hem regnade det också från och till.

Förutom alla djur bjöd dagen på massor med skratt, sång, sol, nya bekantskaper och fina promenadstråk!
Resten av dagen... Den får bilderna berätta om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar