torsdag 26 maj 2011

1000 tankar...

Man hinner tänka mycket när man är hemma, så är det ju!
En helt ny utmaning väntar på jobbet i höst och som vanligt ser jag det som... just en utmaning! Det är ju med dem man har chans att växa i sin yrkesroll.
Men jag måste komma i fas med mig själv först. Vila upp mig och njuta till fullo av semestern, komma igång med träning och bra kost. Jag behövar ladda batterierna till 100%!!!
Dockfinns en sprudlande energi i mig som hoppar upp ibland och jag bara ler :) Det är sånt som våren för med sig! Kan man må dåligt med sol, värme, fågelkvitter, goda vänner!?
Jag får inte rusa iväg bara... Jag måste fokusera på en sak i taget, vilket jag har svårt med både i arbetslivet och privat. Är jag för spontan kanske? Kan möblera om ena dagen för att sedan vara borta hela dagar därefter så det blir stående. Jag är inte den typen som om det kommer ett trevligt erbjudande tackar nej för att jag måste hem och städa. Då blir det ju stående. Aja, det är ju inte hela världen :)

För övrigt är min röst lite bättre. Var ute och gick med en kompis igår och rösten försvann inte på samma sätt som den gjort i en vecka... Dock låter jag fortfarande som en kråka och hostar massor på natten, kvällen och morgonen. Om det inte gått över inom två veckor blir det ett återbesök för att se om det är något annat som är fel :/ Urk!
Men som sagt det har ju tagit ett steg åt rätt håll.

Åter till kosten... Jag har sååå svårt att inte småäta när jag sitter hemma! De senaste dagarna har det blivit både glass, choklad, coca cola och pizza :/
Borde ju köpa hem lite frukt istället men den blir bara dålig... Apelsiner är den enda frukt jag älskar men dem är ju dåliga nu. Med sommaren kommer ju bären och dem ääälskar jag! Jordgubbar, hallon, blåbär... MUMS!
I år måste jag komma ut och plocka blåbär och lingon! Rårörd lingondricka... Oh, vad jag längtar! Har egentligen obegränsad tillgång till krusbär, körsbär, hallon, svarta- och röda vinbär, rabarber, plommon, fläder, samt massor med riktig skog, men varför åker jag inte bara iväg och plockar... Nej, för jag "hinner" inte :/ Jo, jag hinner... men tiden springer ifrån mig ;)

Nej nu ska jag sluta babbla och ta itu med lite disk... hur tråkigt det än låter! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar