söndag 29 maj 2011

Nya tag!

Jaha... Imorgon är det måndag igen och jag har varit hemma från jobbet i nio dagar OCH överlevt! Har i alla fall haft ett par vänner som vågat umgås med mig trots att jag KAN smittat. Tack vare Anette har det blivit några kvällspromenader vilket jag verkligen behövt. Annars skulle jag ju varit helt försoffad nu. Man måste ju hålla igång kroppen... Bara för att man är hes och lite seg i kroppen kan man ju inte bara sitta inne. Nej, så det har blivit ett par timmars promenader ett par gånger. Har haft ont i halsen när jag kommit hem men inte blivit sämre i alla fall.

Så... Imorgon är det jobbet som gäller åter. Är fortfarande ganska hes så jag får försöka att prata med måtta (även om det är rätt svårt i mitt jobb). Har även en del att ta igen denna vecka så jag ska försöka att vara utvilad på morgnarna så jag kan stanna efter jobbet.

Åh, jag har varit jätteduktig med frukost tre dagar i rad ;) När jag är hemma brukar jag fuska rejält! Det är ju så viktigt med frukost OCH så gott om man bara lägger ner lite tid på det. Ostsmörgås och juice tycker jag är såååå tråkigt. Jag tycker väl egentligen att frukost är tråkigt överlag men som sagt med lite tid och kärlek går det. Smäller helst i mig vitt bröd dessutom men nu köpte jag i alla fall lingongrova. Det fanns visst två sorter att välja på varav en innehåller liiiite mindre socker, så det fick bli den. Nu gäller det ju bara att fortsätta. På jobbet är det ju inga problem.

Igår var jag och Andreas ned på marknaden en stund... Efter typ 20 minuter ojjade jag mig och ville gå hem! ;) Tycker den krymper mer och mer för varje år... Det jag brukar vara ute efter är torkat renkött, tunnbröd, marknadsgodis och strumpor... Igår blev det bara marknadsgodis ;) Dock finns det ju så mycket goda ostar och kött... men det är lite dyrt tycker jag... (Ja, ibland är jag dumsnål).

Men nog om mig...
Nu ska jag gå och handla kattmat och sedan städa kanske... Bestämde mig igår att jag skulle ta itu med lägenheten eftersom hela kommande vecka är fullbokad... Men just nu känner jag inte för det. Kamske ska jag börja i rätt ände för en gångs skull, med en kopp kaffe ;P

Ha en skön söndag kära vänner!

Sist men inte minst:
Idag kom mamma och Th. hem efter en vecka i Venedig! Th har fyllt 60 år och idag är det mors dag så GRATTIS återigen till er båda!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar