onsdag 4 maj 2011

Då har halva arbetsveckan gått...

Denna dag har erbjudit både det ena och det andra och den har verkligen gått i ett!
Idag har jag varit både sjukvårdare, "pappa" samt burit namnet "Marina"... "Mamma" är man ju då och då. Åh, vad vi har skrattat! Dock inte när en knodd gjorde en kullerbytta ner mellan några stenar... Huga! Inte kul att se ett barn med ansiktet fullt med blod! Det gick bra ändå!

Efter jobbet blev det en fika på stan. Sedan en lååångpromenad med Astro, som för övrigt ligger vid mina fötter och drömmer nu :)

Igår var det dags för TT hemma hos mig. Nio personer blev vi och de sista gick vid 00:30. Astro trivdes som fisken i vattner då han fick allas uppmärksamhet! Tack alla för en fin kväll! Alltid roligt att lära känna lite nya människor också!

Vilket hundliv! Jag som inte gillat att vara stilla innan... Nu har jag ju ännu en orsak till att vara i rörelse ;) Dock behöver/ska ju båda Astro och jag upp i vikt. Jag behöver inte, jag vet, men jag vill unna mig liiiite fler kilon. Jag kan inte äta mig upp i vikt, tyvärr för mat är ju så gott ;) Att träna får mig att gå ner (först) och konditionsträning är ju inte att föredra... Men men... Min mor var ju som mig... Tills jag föddes. Generna spelar ju den största rollen... Att jag vill gå upp i vikt handlar inte om att jag inte är nöjd med min kropp... Tvärt om! Men, jag tycker det är fint, klädsamt. Jag tycker helt enkelt inte att det är fint med för smala människor... Ta bara en sån enkel sak som en rejäl magsjuka. Bara några dagar utan mat får mig att magara av. Det finns många tillfällen i livet när det är bra att inte väga för lite. Ja, så är det :)

Ska försöka ta igen lite förlorad sömn genom att försöka somna i tid ikväll. Imorgon blir det en lång dag på jobbet och sedan är det fasiken fredag igen!!!
Så mycket som jag måste fixa bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar