söndag 1 maj 2011

Ljuva (kalla) helg!

Vad hände med det varma vädret..?

Har haft en störtskön helg!
Igår bytte jag soffa med en kollega. Hade ett stort och grått åbäke innan som jag inte gillade färgen på samt att den drog åt sig sååå mycket katthår. Nu har jag en senapsgul skinnsoffa :)
När jag var hos kollegan igår för att hämta soffan ringde en matte till hennes förra hunds avkomma. De hade löpande tikar hemma så deras hanhund mådde inte så bra. Kollegan påpekade att hennes nuvarande hund är ett yrväder men att hon visste en annan där hunden skulle få det lugnare... Med andra ord fick jag med mig en präktig schäferhane på tre år hem med soffan ;)
Hur underbart är inte det!?

Igår kväll grillade jag tillsammans med några grannar med flera. Doggen var med oss ute hela tiden. Vi hade det så kul och mysigt trots att vi alla satt under filtar och huttrade. Riktigt härliga människor!!! Människor som ger energi!
I natt sov Astro gott nedanför sängen och imorse kom ett stort huvud och bökade på mig.

Idag bar det av till Skråmsta för att fira mamma som fyllt år. Astro fick självklart följa med och jag tror att han stortrivdes med annan hund samt lite större utrymme än här hemma.
Var hem och åt och sedan mötte jag kollegan (som jag var hos igår) samt hennes dotter med flera vid hundrastgården på Hammarby. Full fart! Det dök upp ett gäng hundar och alla busade på!
Efter drygt två timmars stillastående gick vi hem... Kallt var det, men mysigt! Nu ligger en utslagen hund vid min sida och själv är jag också lite trött. Ingen line dance mer för säsongen på söndagar så jag ska nog passa på att kika på Bones som jag alltid missar... om de inte slutat sända det på söndagar vill säga. Får kolla upp det!

Har liiiite söndagsångest idag... Det finns så mycket annat att göra än att jobba just nu ;)
Men jag tror att veckan kommer att gå fort och jag läääängtar till på onsdag!
Nu får vi se hur länge Astro blir kvar... Ett par dagar är det sagt, men för min del gör det inget om det blir lite längre ;) Det är ju precis så här jag vill ha det. En hund vid min sida, en orsak till långa promenader som aldrig blir tråkiga.

Hoppas att ni också haft en toppenhelg!

Vill även passa på att gratulera en kär vän, du vet vem du är! Är så glad för er skull! Är gärna med och delar er glädje när det blir dags... Hoppas jag är ledig, vilket jag tror! Ännu en gång: GRATTIS till ringmärkningen!!!

1 kommentar:

  1. Tack själv, än en gång, för en fantastiskt trevlig valborg! Ses imorgon ;)

    SvaraRadera