onsdag 18 maj 2011

Solen skiner åter!

Ska nog ta mig an en promenad senare idag!
Fy vad trist det är att vara sjuk!
Jag har ingen röst alls idag :/
Kände mig lite rolig när jag gick till Ica med mjukisbyxor, kontanter och köpte cola, ostbågar och nudlar... Vid kassan försökte jag prata men lät mest som en kråka... Kände mig som en pundare som köpte billig skitmat och snacks för sina sita pengar haha! Faktum är att jag glömde mitt kontokort på jobbet igår... Och ja, jag vet... Jag ska inte äta och dricka onyttigheter (förutom öl och vin då) Hehe... men man FÅR faktiskt tycka synd om sig själv ibland ;)

Goooosch, jag har SÅ mycket att göra! Måste skriva en lista som jag kan pricka av! När den är klar kan jag varva ner inför SEMESTRAN!!! Chefen brukar alltid vara noga att påtala att vi ska börja gå ner i varv INNAN semestern börjar och hon har så rätt!
Har en del pyssel hemma också... Vet inte riktigt hur jag ska möblera vardagsrummet heller... Har försökt på olika sätt men är inte helt nöjd. Vet heller inte om jag ska ha båda fåtöljerna eller bara en. Och ska jag måla om när jag får tillbaka på skatten? Hmm...

Idag är jag nog feberfri... Men huvudet värker, jag hostar och snorar... Skulle tro att jag blir hemmma resten av veckan. Lite trist att minna vårfesten på förskolans dag imorgon men jag hinner ju träffa alla igen innan barnen börjar gå på ledighet!

Bredvid mig ligger just nu Sally och är översocial. Hon ligger med tassarna över mitt ben och ryggen mot solgasset... Man riktigt ser (och hör) hur hon njuter. Undrar hur jag skulle må helt utan djur??? Jag har levt utan djur ca tre månader i mitt liv. Det var när Kitty dog i april (?) 1992 och innan jag fick katten Emli i juli samma år. De skänker mig så mycket! Närhet, skratt, omvårdnad. Oxytocin och endorfiner (?) fullkomligt studsar runt! Jag menar Sally är ändå 12 år och Casper har diabetes. Vad händer sedan? Det blir nog en hund om jag inte får någon annan fix idé... ja, det beror väl på omständigheterna där och då ;) Men jag hoppas för allt i världen att jag får några år till med båda mina trasselsuddar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar