söndag 20 mars 2011

Mat, mat och... mat

Nu har ännu en helg rusat och först vid niotiden idag slog jag mig till ro för första gången denna helg.
I fredags blev det en fika med mamma efter jag slutat jobba klockan 14. Letade lite efter en festtopp och min sista utväg var att gå in på New Yorker. Väl där stod jag och tittade på en knallrosa tröja, kollade firnuligt på mamma och kom på att jag vid utgång denna kväll skulle klä mig i något som jag ALDRIG skulle tänka mig... Det slutade med den knallrosa tröjan och ett par riktigt snygga "skinnbyxor". Jag är i vanliga fall allergisk mot rosa och går oftast klädd i jeans.
Väl hemma plockade jag lite och vid 7 kom Ebba och Peter. Vi var och handlade och sedan hem och gjode oss iordning, medan Peter lagade mat.
Fasiken vilken god middag det blev! Det godaste på länge! Vi fick dock kasta i oss maten för att komma in gratis på BMB före klockan 23.
Vi var hemma igen redan vid halv 2 men då var det skönt att soooova!

Igår åkte Ebba och Peter vid 13 och 15 mötte jag Andreas på stan för en fika och sedan teater. Vi såg "Mitt hjärta stannar här". Hur bra som helst!
Direkt efter treaterna skjutsade Andreas mig till Martina. Där väntade hundpromenad, snacks och fika tillsammans med Martina, Åsa och Micke.

Idag blev det en promenad med Andreas i solen och vid halv 3 hämtade Christina mig. Därefter väntade familjemiddagen som denna vecka ägde rum i Skråmsta. Kalv och potatis stod på menyn :P Mums!
Tror att rekordet på gäster slogs denna gång. 13 stycken blev vi :) Känns helt underbart att träffa alla varje gång <3
Kom hem vid nio och nu är klockan halv 11. Dags att sova snart!
Imorgon börjar jag 6:00 så före 5 måste jag upp. Slutar i alla fall 13:00 så det är rätt ok men den tiden. Lite segt att börja tidigt en måndag bara eftersom det är så lätt att vända dygnet under helgen :/

God natt kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar