söndag 13 mars 2011

Precis som det ska vara...

I en dagbok från 1998 har jag skrivit att jag vill leva ett aktivt liv där jag måste söka efter lugn och ro. Min chef frågade mig en gång: "Du vill bo på landet, men du är ju väldigt aktiv och social". Det jag skrev i dagboken är min verklighet nu. Och ja, självklart ska jag bo på landet men jag vill kunna välja mellan det sociala och det lugna här i livet. Att bo på landet innebär för mig inte enbart lugn, ro och tystnad... Det innebär även ett arbete i non stop. Ett fysiskt arbete med gård, renovering och djur. Jag mår bäst när jag har mycket att göra.

Detta har varit en helt perfekt helg.
Klockan är nu 22:00 cirka och jag har nyss slagit mig till ro för första gången sedan i onsdags ;) (Ja, förutom nattsömnen då).
I fredags efter jobbet blev det städ, dusch och matlagning. Klockan 19 kom Sara och då åt vi. Hon fyller år idag men då min helg var fullbokad bjöd jag hem henne i fredags. Eftersom hennes bil har krånglat mycket på sistone fick hon Bosse Bildoktors ena bok av mig *Hihi*. Senare på kvällen var det BMB som gällde.
I lördags blev det så klart pizzafrukost och en dusch... Sedan fyra timmars line dance på Växhuset. Vi var cirka 100 pers där. Jättehärligt! Jag var hemma halv 7 och tog en dusch. Tio i sju mötte jag upp Anneli på bussen och vi åkte till Gryta för lite Melodifestivalstittande med ytterligare några kollegor. Vi tittade inte sååå mycket, pratade mest ;) Jag är ju inte så intresserad men i glada vänners lag är det mesta trevligt! Och MYCKET skratt blev det! Tack mina underbara kollegor! Med er kan jag leva ut helt, med er känner jag mig sååå hemma!
Jag kom hem strax efter 2 på natten och vid 10 imorse hämtade Christina upp mig... Något senare bar det av till Hem- och Trädgårdsmässan i Stockholm. Det fanns sååååå mycket fina saker! Man blir ju helt till sig ;) I mitt stilla inre planerade jag min trädgård med växter och prylar som skulle passa in till den tidsepok då mitt hus var byggt (Nej, jag vill INTE bo i en 70-talsvilla!!!) Vi som var med på mässan var Mamma, Thorbjörn, Nonne, Jimmy, Karin, Christina, Yvonne och Anders. Min älskade familj på mammas sida!

Jag kom hem halv 6 och strax före 6 tog jag bussen till Hemdahl för ytterligare en omgång line dance. Därefter blev det en promenad hem. Det var så skönt att gå och det tog ca 45 minuter.

Så... Denna helg har förvisso bjudit på lite alkohol men även drygt 8 timmar intensivt dansande och en hel del gående. Om jag har träningsvärk..? Det har jag inte hunnit känna efter ännu ;)

Nu känner jag mig i alla fall otroligt alert och så har det varit hela helgen. Var tog tröttheten vägen? ;) Hoppas nu att det håller i sig... Men jag känner ju mig själv: Så länge jag håller igång har jag energi!

Har nyss tagit en dusch och hällt i mig en portion Herbalife... Så skönt att slippa laga mat så här sent men ändå enkelt få i sig näring.
Nu.. Bröllopsfotografen!
Sedan... Vila upp inför en ny vecka med nya erfarenheter!

LIVET ÄR FANTASTISKT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar