måndag 25 juli 2011

En vecka kvar...

Så...
nästa måndag denna tid har jag jobbat första dagen. Börjar 6:30 så bör väl ställa om min dygnsrytm typ NU! Jag kan nu med lätthet sova till 11 på förmiddagen :/
Men det ska bli skönt att komma tillbaka till vardagens rutiner, framför allt vad gäller mattider och dygnsrytm.

Men... Har ju nästan en vecka kvar att njuta av så jag ska inte gå händelserna i förväg ;)
Dock har jag inte gjort något alls idag... Läst, slumrat, handlat, lagat mat, glott på TV, suttit här...
Imorgon blir det tvätt och städ så jag får undan lite.

Urk... Jag har inte varit godissugen på hur länge som helst. Har inte ens haft något chokladsug på lääänge. Även om jag blivit bjuden på godis så har det räckt med ett par bitar innan jag känt mig rent utsagt äcklad! Men igår och idag har jag haft ett litet sug igen. Igår åt jag en påse chokladpuffar och idag lite kakor så några mängder är det i alla fall inte. Beror på ägglossning men förra månaden var suget inte så stort!
Det ÄR ju lättare att hålla sig undan fällan när man är på landet. Dels för att man inte kommer till någon affär, men även för det stora utbudet på bär och frukt som erbjuds direkt utanför dörren. Kan väl säga att jag bärboostat några dagar... Några nävar hallon då och då... Färska goda röda och svarta vinbär... sommaräpplen, blåbär, smultron... Ja, listan kan göras lång!

Hoppas nu att det inte blir så torrt igen... Måste ut och plocka lingon sedan. Rårörd lingondricka... Behöver jag säga något mer? MUMS!

Hjärtat ringde för en stund sedan... Nu är han på Västkusten men imorgon beger han sig mot Norge för nästan två veckors fiske. Hade inte varit helt fel att vara med! Men det känns skönt att få längta! Det finns fördelar med distansförhållanden! Stockholm är ju dessutom lättillgängligt!

Nej, nog med svammel... Klockan är halv elva och jag lär ju inte somna på ett tag. Slumrade ju till mitt på dagen så nu är jag i mitt esse... Kanske borde göra någon nytta av energin. Är lite sugen på en joggingtur men det finns en risk att jag är för SLÖ för att duscha när jag kommer hem :/ Hehe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar