tisdag 12 juli 2011

Lever upp till min underrubrik

Kom hem från storstaden vid fyratiden idag... Hade det trevligt med MASSOR med skratt!
Hann lagom hem och få undan lite grejor samt packa innan det bar av till Skråmsta i lilla bubblan.

Därefter har jag och mamma plockat lite flyghavre medan Th. slog ett av de andra gärderna.
Sedan kaffe så klart, efter ett par timmars arbete.
Imorgon ska vi ta det sista.

Jag är kanske knäpp men jag går så gärna där ute på åkern... Jag jobbar gärna utomhus och använder gärna kroppen.
Jag har bott i lägenhet i 10 år snart men mitt hjärta lämnades kvar på landsbygden! Det är en livsstil... att arbeta på gården och ta hand om den. Att pyssla, fixa och göra sådant som måste göras... året om! Att arbeta med kroppen och vila på kvällen, det är det jag mår bäst av!
Jag trivs i stan och jag är väl översocial ibland men att bo på landet innebär inte att man måste dra sig undan andra människor... inte i dagens läge.

Renare luft, kroppsarbete, odla/föda upp sin egen mat, närheten till skog och mark... Ja, det är där jag hör hemma!
You can take a girl from the country but you can never take the country from the girl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar