söndag 17 juli 2011

Söndag...

Igår var jag ute och plockade blåbär... Men de försvann spårlöst efter en paus på berget ;)
Idag har jag i alla fall plcokat röda vinbär och körsbär som det ska bli en god måltidsdryck av :P

Dessutom hittade jag igår en jättefin plats nedanför ett hygge. En gräsmatta som vette mot ett igenvuxet gärde och med skog tunt om... Dessutom fanns där en grusväg. DÄR skulle jag vilja bygga ett hus i 1800-talsstil (med torpargrund och spröjsade fönster) *Drömmer*
Vi hittade även en gammal jordkällare och fornlämning (förmodligen en brunn) i skogen. När jag hittar sådant, kan jag stå och bara titta, fantisera och önska att jag för en liten stund kunde ta mig tillbaka till den tiden då detta var i bruk. Se människorna, djuren, gårdarna och strävan efter mat och överlevnad.

Nu: Lunch
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar