torsdag 28 juli 2011

Mälaren - Likt en spegel


Nu är det torsdag...
Jag har under nästan hela semestern lyckats med att inte tänka på tid och rum ;) Har haft noll koll på dag/datum och tid... Så skönt!
Nu är det dock dags att börja tänka igen så jag är på jobbet före 6:30 på måndag!
Men innan dess ska jag så klart fortsätta att njuta!

Igår var jag ner på stan för att möta upp en kompis. Vi åt och kollade runt lite. Köpte några produkter på BodyShop, en kalender och en väska.
BodyShop i PUNKT är verkligen toppen rakt igenom! Bra erbjudanden, bra produkter, alltid gratisprover med i påsen och ett väldigt bra bemötande! Men bäst av allt: Att inget är testat på djur!
Kan inte förstå hur människan kan vara så fåfäng och göra vad som helst för smink-, vårdprodukter och bindor mm. Visst... Jag tittar heller inte alltid om produkter är testade på djur men det finns i bakhuvudet. Har i alla fall nästan helt slutat köpa ekologiska produkter (mjölkprodukter och kött) eftersom tyvärr även dessa djur kan fara RIKTIGT illa! Har sagt det förr, men det enda sätt att vara säker är att djuren mår väl är att ha dem själv... tyvärr! Kanske borde ekologiska bönder få bidrag när de ger sina djur antibiotika? Då skulle de kunna låta dem få det istället för att låta dem gå sjuka... Det är skevt, alltihopa! Det har legat och grott i huvudet på mig länge... Men nu så skippar jag som sagt visst ekologiskt.


Men åter till gårdagen:
Jag kom hem vid halv fem, bytte om och packade lite fiskeprylar.
Vid kvart över fem kom Martina och Per och vi åkte ut till Sundängen för bad, fiske och fika :P Vilken underbar kväll det blev!!! Goda vänner, lite småfisk, soool, gott fika, tranor som skrek, får som bräkte och en underbar solnedgång över Mälaren som låg som en spegel!

Jag är så otroligt lycklig att jag mår bra, har en helt fantastisk familj som ALLTID finns där, vänner som ger mig energi och får mig att skratta!
Jag har ett jobb att gå till som jag älskar, en mysig lägenhet och goa djur... Och nu även någon vid min sida som är så underbart omtänksam, fin och delar mina intressen och värderingar till MAX! :)
Ibland, när man är mitt uppe i allt, kan man glömma bort detta... Men när jag tänker på allt det fina, sprider sig ett leende på mina läppar. Jag kan alltså komma på mig själv gå omkring storleende på stan... Leende för att jag får ta del av allt det fina som livet ger!!!

JAG ÄR SÅ LYCKLIGT LOTTAD! TACK LIVET!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar