måndag 18 juli 2011

Regn...

Men för min del kommer det ganska lägligt för om en halvtimma ska jag ner och roa mig i tvättstugan. Jag tycker det är SÅ trist att tvätta... Förvisso är det skönt att allt är tvättat och torrt efter ca 4 timmar, istället för att man ska ha allt hänga inne i lägenheten som det hade blivit om jag haft maskin där. Men att passa in en tid som måste hålla mig mer eller mindre hemikring, det är trist! Men som sagt, idag regnar det så det är inte så lockande att dra iväg. Ska i alla fall iväg ikväll så jag lider inte.

Jag kom hem från Skråmsta vid halv 9 igår, ringde pappa och hjärtat och sorterade lite gamla papper som legat i ett skåp. jag tycker det är så skönt att ha dem i ordning och slippa en massa papper som ligger här och där. Innan jag började jobba var jag hypernoga med gamla fakturor och andra viktiga papper... Så fort jag betalat månadens fakturor skrev jag ut kvittot och satte sedan fakturorna i den ordning som stod på kvittot och kvittot längst fram.
Samlade dessutom alla köpekvitton i olika kuvert... Hihi... Det var länge sedan det ;)
Men det ÄR skönt med ordning och reda just bland papper tycker jag. En gång per år sorterar jag i alla fall bort sånt som jag inte behöver spara samt lägger årets fakturor i en mapp i källaren.
Sånt kan man ju passa på att göra en dag som denna... Dripp, dropp...

Nej, åter till verkligheten... Har som sagt lite hemmapyssel att göra innan jag åker!

Ta hand om er! :D

1 kommentar:

  1. Tack för dina härliga rader hos mig, vad roligt att du hittade in till min blogg och att den gjorde dig glad. Tusen tack och varmt välkommen åter. :-)

    SvaraRadera