torsdag 15 september 2011

En kväll av förväntan!

Idag har det varit ganska rörigt på jobbet... Allt har liksom gått i ett mer än vanligt! Jag jobbade över nästan en timme och var riktigt trött när jag kom hem!
Hade tänkt städa men tar det på lördag eftermiddag istället för då har jag ändå tvättstugan. La mig istället till rätta med "Pappersväggar" och kände hur jag seglade in i sömnens värld ;) Gillar den känslan, att somna med boken i handen. Sov en timme och tror inte att jag kommer ha något problem att somna om snart igen.

Har nyss gett Casper sprutan. Slutar nog aldrig förundras över hur duktig han är! Ofta när jag ropar på honom och han vet att han ska få sprutan kommer han och lägger sig nedanför mig. Jag skulle varit med redan från början och filmat ett sånt tillfälle för att lägga ut på YouTube. Har läst en del skräckexempel om hussar och mattar som fått jaga sin katt och fått stå ut med riv- och bitsår för att kunna ge insulin. Jag vill motvisa detta skräcksenario men nu har han ju fått sprutor i över ett år så det är ju inte så konstingt att han är van. Men han har varit sådan från början. Helt otroligt! Skulle det ha sressat honom och skulle han mått dåligt av det skulle jag ju valt att ta bort honom. Men tack och lov, så blev det INTE! I slutet av spetember är det dags för återbesök hos veterinären vilket skrämmer mig lite.
Casper kissar lite mer än vanligt, men det behöver ju inte betyda att jag måste fatta det hemska beslutet.

Imorgon slutar jag jobba 16:30... 17:00 ska jag vara hos Anette. Däremellan ska jag hem och fixa till mig... Med andra ord blir det sressigt och rent utav omöjligt att hinna i tid ;) Jag får väl ta med saker och fixa till mig hos henne för efter vi ätit blir det ju en del tid över innan vi ska gå ut. Ska bli skoj!

På lördag: Städ och tvätt sedan en promenad med Jennie tror jag.
På söndag: Skråmsta. Mamma frågade om jag kunde ta mig an och duscha Mitzie för jag "har så god hand med henne..." Problemet är att hon springer åt andra hållet när jag ropar på henne... Haha!

Nu ska jag fortsätta min sköna softarkväll innan jag går och lägger mig ;)

GOD KVÄLL GOTT FOLK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar