måndag 19 september 2011

Skumt...





Igår var jag ju till Skråmsta. Vi var ute några timmar och plockade svamp och lingon. Jisses, det kryllade av svamp men lingonen var små och lite övermogna. Det var så skönt att vara där. Skulle lugnt kunnat gå hela dagen för friden som finns där GÅR inte att komma åt närmare Västerås. Tyvärr började det mörkna mot slutet.
När vi kom hem åt vi och efter det började jag frysa så in i norden! Jag fick även ont i tårna. Hade fleecejacka på mig och kröp ner under en filt. Slutade inte frysa. Då var klcokan runt sex och när jag kom hem vid nio frös jag ännu. Tog ett bad och kröp sedan ner i sängen. vaknade av att det hettade under täcket. Det susade och gjorde ont i skallen, varje led värkte och när jag gick tog jag snesteg... Hade 39,6 i kroppstemp! La mig en stund och efter ett par timmar var tempen nere i 39,5. Tog en värktablett och fick soooova. Men så fort jag rörde mig frös jag så jag skakade. Idag har jag liiiite feber och ont i kropp och knopp men mår bra i övrigt! Allt detta var så skumt!
Aja...

Jag är ju hemma från jobbet idag i alla fall... Inte bra! Men vad gör man? Första tanken var en tidig influensa men kan det vara borrelia? Hade liknande symtom för några veckor sedan. Har inte haft någon fästing men KAN ju haft en i hårbotten som jag inte lagt märke till... Jag har ju lite man att komma igenom om man säger så...
Hela kroppen var ju i uppror, men jag känner mig inte förkyld...

Nu sitter jag under en filt och är småfryssen. Skulle må gott av en promenad men det är inte sååå kul när det regnar. Lär i alla fall gå och handla samt hämta saker hos Anette...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar