måndag 26 september 2011

Vackra Haga slott!


Igår eftermiddag åkte vi mot Haga slott för lite trevligheter och kompetensutveckling med samtliga på Trollbackens Skolor.
Vi satt först i arbetslaget och gjorde klart vår plan om kränkande behandling samt vår lokala arbetsplan.
Klockan tre anlände alla och då blev det fika! Sedan fanns utrymme för valfria aktiviteter. Jag och några andra tog en härlig promenad ner till Mälaren.

Klockan sju blev det mat och jag tror att det var det godaste jag någonsin ätit! Förrätten var någon sorts skaldjurssoppa, varmrätt kött, färskpotatis och en massa annat... Efterrätten glass!
Jag och Susanne delade på en flaska dyrt - men ack så gott rött vin!
Efteråt satte vi oss i ett samlingsrum och kom igång med musikquiz rent spontant. Såååå kul! Därefter flyttade vi oss till allrumet i den flygel där vi hade våra rum. Vi satt och pratade och skrattade och jag har ingen aning om när jag gick och la sig, men min rumskompis sov redan gott!

Kvart i sju väcktes vi av att någon bankade på dörren och några sekunder senare började ett larm tjuta. Vi trodde först att det var från kollegans bil men det kom från nedre våningen... Och de som stod där nere kom inte ut genom ytterdörren för den var låst...
Det visade sig att någon vaktmästare hade hämtat tvätt och sedan låst och larmat eftersom han trodde det var tomt på gäster... Hihi...
Alla kan vi göra misstag och i övrigt var allt väldigt fint ordnat! Rummen var lite trista men vem är där för att vara på rummet? ;)

Frukosten var fantastisk och halv nio träffades vi i "stallet" för att lyssna på en föreläsning om Reggio Emilia. Dagen fortsatte med ännu mer god mat och avslutades med fika halv tre och sedan åkte vi hem.

Hann lagom hem och vända sedan bar det av till Bombardier Arena för att lyssna lite på nya verksamhetsmodellen... Inte lika inspireerande som resten av dagen men tiden gick rätt fort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar