måndag 19 september 2011

Influensan

Tror det nu.
Har haft lite feber hela dagen, sveda i skinnet och ont i lederna samt dov huvudvärk. Nu på kvällen har febern stigit till lite över 38 grader och det susar i huvudet när jag rör på mig. Känns som en gratisfylla ;) Ont i bröstet också.

Kan ändå inte mitt i allt detta vara annat än lycklig över allt jag har omkring mig!
Ibland är det det lilla som räknas.
Idag blev det stuvade makaroner, falukorv och oliver :P Hyrde även filmen "Hur många lingon finns det i världen". Oj, vilken bra film! Därefter blev det "Sound of music". Otippat va? ;)

Hoppas nu bara att jag piggar på mig snabbt. Gick till affären när jag mådde som bäst men blev helt slut av det... Gillas INTE!
Det är så mycket jag missar denna vecka... Föreläsning imorgon och Haga slott på söndag. Men till dess ska jag ju vara frisk i alla fall!

Nej, nu ska jag sova medan värktabletten håller febern nere... I natt sov jag i pyjamas... Vaknade och var så svettig så jag tog av mig den. På morgonen, tänkte jag ta på mig den igen men den var fortfarande fuktig! Bläää! Svettas ALDRIG så annars!
Men just nu skulle jag vilja sova i badkaret... Varenda söm och kattsandskorn i sängen är en pina för min feberömma hud! Ajje!

1 kommentar:

  1. Usch! Hade samma sak! Hoppas du är piggare nu! Kram!!!
    Recept på tekakorna? =)

    SvaraRadera