onsdag 14 september 2011

Nu är nu - Inte imorgon!


Att få arbeta med barn innebär, som jag nämnt tidigare, verkligen att leva i nuet. Nu har vi fått äran att få en ny knodd där "här och nu" är ännu mer viktigt. Hos honom är nuet det viktigaste. Jag tror det har fått upp ögonen för fler av oss... Att hoppa groda på gården, att leka indian i trappen, att leta efter dockan "Ellen", eller att yvigt teckna och förstärka det som är viktigt, spännande eller roligt! Tack för att du tar med mig in i nuet lille vän! <3


Snart är det fredag igen och jag ser fram emot helgen. Den här veckan har rullat på utan större uppror på jobbet ;)
Igår var vi på sifferjakt på stan, idag var vi till en leksaksaffär, imorgon ateljédag och på fredag... Fredagsmys!
På kvällen AW med härliga vänner :)

Nu är det verkligen höst... Tror det har regnat varje dag i en vecka nu. Det är lite segt att vakna på morgonen när mörkret ligger kvar. Men det finns mycket att se fram emot nu. Dagarna räknas ned. Så spännande! :D
Lyckan ligger för dörren!


Nu är klockan lite över tio. Jag har nyss kommit hem från en trevlig fikastund på stan! Innan dess möte på jobbet... Massor med reflektion!
Imorgon slutar jag tidigt och då måste det städas lite här hemma!

Tack kära syster för de goda äpplena! Nu kan jag frossa i äpplen och veta att jag får i mig de vitaminer som frukt SKA ha... Inte det lilla som i de man köper i butik :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar