torsdag 30 december 2010

Dag 12: I min handväska

I min handväska bor en skum liten figur med grön hud och lila hår. Vi kan kalla honom Sviro eftesom han inte vill att hans riktiga namn kommer ut.

Det är inte så lätt att få syn på Sviro ty han gömmer sig ofta bland kvitton och snorpapper längst ned på botten av väskan. Har dock sett honom vid några tillfällen, bland annat när han vid ett tillfälle åkte skridskor i Vaselinburken. Det var en syn vill jag lova. Ska jag vara ärlig var han inte ens duktig! Men det törs jag inte berätta för honom för då blir jag väl biten i fingrarna nästa gång jag rafsar runt i väskan för att hitta nycklarna som alltid lyckas försvinna, hur liten väskan än må vara. Jag har funderat på om Sviro även har något med detta att göra...

En sen kväll såg jag även honom roa sig med att hoppa från kanten på väskan ner i det mjuka fodret men när han fick syn på mig kilade han kvickt undan. Denna gång hade jag lämnat ett par avdankade strumpor i väskan så jag undrar om han inte var lite hög just då... Det kan inte vara lätt att leva i en handväska... Man vet ju aldrig vad tjejer kan behöva ha med sig på nån tripp... :O

Kanske är jag ensam om detta men jag befarar att fler av er har en liten figur i era väskor.
Jag antar att ni alla någon gång varit med om att pengar ni har i väskan drastiskt minskar utan att ni direkt kan sätta fingret på vad det är ni har köpt. Då kan även ni ha fått med er en Sviro vid senaste väskköpet.
Visst är det lite charmigt så länge du inte blir biten... Men passa fingrarna och se till att hålla väskan fri från skräp och löst liggande sedlar! En Sviro är inte att leka med, men han hör liksom ändå till på något sätt!

Om ni ser honom... Hälsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar