torsdag 16 december 2010

Dag 7: Min bästa vän


Jag har fler nära vänner!

Jag nämner två även om det finns ett par till som kommer tätt därefter.

Andreas: För två år sedan var vi ett par. Han är alltså ett X som står mig nära. När han gjorde slut bad jag honom dra åt hel...e. Jag är glad att han inte gjorde det för vi har väldigt roligt tillsammans! Vi har samma låga humor, vi umgås med varandras föräldrar och vi kan prata om allt!
Om jag skulle träffa en kille som inte skulle acceptera att jag är vän med ett x är det den killen som kan dra. Jag skulle aldrig lämna Andreas för en annan killes skull. Så enkelt är det!
Andreas och jag kan diskutera, larva oss, sitta tysta tillsammans... Ja, allt vänner gör!
Jag är glad att vi är vänner Andreas!!!

Sara: Är lillasyster till mina två första kompisar här i livet. De är tvillingar och lika gamla som jag. Sara är fem år yngre... När vi var små skulle hon vara med överallt. Jag tyckte hon var dryg och bortskämd. Nu ät det hon som står mig närmast!
Vi kan prata om allt! Eftersom vi vuxit upp ihop i en liten by är hon som en syster för mig! Vi kan bli trötta på varandra, vi kan gnabba lite och vi kan vara ifrån varandra under vissa perioder men när vi ses igen är det precis som vanligt! Min älskade lilla "syster", min gulunge!

Som sagt! Det finns fler där ute. Har dock med tiden lärt mig att välja de vänner som tillför mig energi, inte såna som tar.
Jag har lätt att stifta nya bekantskaper och älskar att träffa nya människor!
Mötet med en människa kan vara storslaget!

Vänner kommer och går. Men en del finns alltid kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar