lördag 25 december 2010

Mitt liv...

min saga!

Har nyss varit ute i skogen ca en timme! Jag saknar lugnet och tystnaden! Längtar efter den dag då jag flyttar hem till landet igen!

Julafton firades i Skråmsta. Casper och Sally fick följa med... det är bara bra för dem! Casper behöver stimulans och Sally behöver lära sig känna sig trygg i sig själv, var hon än befinner sig. De var ju dessutom tvungna att följa med, med tanke på Caspers diabetes.

Klockan 15 tittade vi på Kalles jul och efteråt blev det MASSOR med mat! Massor med fisk! Mums! Jag är inte så glad i potatis, prinskorv och köttbullar... Det är bara trist! Det bästa är fisken och skinkan... Tur vi allti har mycket fisk på våra julbord! Syrran hade med sig ål och det var tur för det var slut när jag skulle handla det :(

Efter maten kom tomten... Och när han gått avvaktade vi en stund och sedan delade vi ut julklapparna vi hade under granen. Jag fick finfina handdukar av den person jag skulle få julklapp av!
Brorsan och hans tjej var kvar till efter 12. Vi satt och småpratade och hade det mysigt! Alla blev trötta så när de åkte gick jag och la mig.
Det blev en alldelens lagom julafton!

Det blir ju nyårsfirande nästa helg
och födelsedagsfirande helgen därpå så jag är nöjd med gårdagens "lagom".

Jag öppnade julklapparna från pappa+sambo samt farmor i torsdags kväll. Då fick jag kaffebryggare, termos, cholkad, pengar och en prydnadsängel så nu kan jag brygga GOTT kaffe när jag fyller år!

Det var min jul... Nu ska jag gå och vara lite social!

GOD FORTSÄTTNING GOTT FOLK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar