måndag 13 december 2010

Lucia!

I morse vaknade jag halv 5 och var pigg... Jag låg och räknade kvisthål i taket men eftersom det inte finns några tröttnade jag på det :P Strax före 6 gav jag upp att försöka sova. Jag skulle i alla fall upp halv 7. Jag hade hoppats på att luciamorgon skulle vara lite tidigare men den var visst inte förrän 7...

Men men... Klockan 8 fick jag i alla fall vara delaktig i ett mycket sötare lucia tåg än det på SVT.
Det gulligaste var en av tvååringarna som gick förbi framför luciatåget när vi ställt upp oss och vinkade till alla och sa "Hej hej" med ögon som glittrade!
De sjöng så fint så alla mina småhjärtan!
Vi firade lucia utomhus och efteråt blev det mingel med glögg och pepparkakor.

Efter jobbet var jag ner på stan och fixade det sista till julkorten. Jag beställde helt bedårande julkort från nätet och jag var tvungen att köpa kuvert mm till dem.
Har nyss kommit hem och måste städa... har ingen lust alls men som belöning ska jag sätta mig och fixa korten sedan.
Eventuellt blir det line dance ikväll :)

Well... Städa var det ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar