fredag 10 december 2010

Om mig själv...

Jag föddes som en punkare (Ja, jag kallades "lillpunkaren" av personalen på BB) och efter tiden på BB fick jag flytta hem till mitt hus i Broddbo. Där fick jag möta min syster... En gul labradortik som var två år äldre än mig. Från den stunden var hon alltid där jag var!
Mina föräldrar hade varit gifta några år och hyrde i det skedet huset, som de sedan köpte av kommunen då det är en gammal skogvaktarbostad.
I Broddbo fanns ett gäng barn att leka med... de flesta var killar och det är nog bland annat därför jag blev en "pojkflicka", något som jag idag faktiskt är stolt över :)

Min familj var mycket ute i skogen. Vi tillbringade somrarna farmor och farfars stuga. Där fanns närhet till orörda skogar, forsar och till Dalälven, där jag kom att tillbringa mycket tid.

I "Lekis" var jag rätt poppis, framför allt bland killarna... Jag lekte ju med dem på samma villkor som jag lekte med en tjej! Det var helt naturligt för mig.
Skolan blev en spännande tid! Jag fick inte så bra lärare till en början men lärde mig i alla fall en massa roliga saker!
När jag gick i ettan dog vår hund... Jag vet att mamma och pappa ringde till min lärare och berättade att om jag skulle vara tyst och ledsen kunde det bero på att vi förlorat en familjemedlem... Ja, för så var det. Hon var en av oss! Älskade Kitty <3 Hon gav mig så mycket!
När jag slutade ettan (tror jag det var) skildes mina föräldrar... Det var en jobbig tid för dem! Men de satte alltid mig i första hand och fortsatte att vara vänner! De respekterade varandra och vi åkte på utflykter ihop... De blev vänner!
När jag var ca 14 träffade mamma sin nuvarande man och när jag var 17 träffade pappa sin nuvarande sambo! Med dem fick jag 5 plastsyskon som betyder mycket för mig! Då jag inte hade några biologiska syskon blev dessa händelser något helt nytt och jag älskar dem alla!
Jag kan med andra ord säga att jag är ett LYCKLIGT SKILSMÄSSOBARN!

Well, det här kan bli långt!
När jag var 18 flyttade jag hemifrån.
2003 började jag läsa till lärare och 2007 tog jag lärarexamen!

Jag har nog alltid varit ganska jämn... Jag har fortfarande samma intressen som när jag var liten och mina visioner och ståndpunkter jag har nu har följt mig under lång tid!

Men mer om det kommer under någon annan av punkterna... Detta har redan blivit på tok för långt!
Du som läst enda hit... Bra jobbat! :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar