torsdag 16 december 2010

Dag 6: Min dag

"Min dag" kan ju handla om vad som helst beroende på hur jag tolkar det.
Men jag tolkar det direkt. Hur min dag varit. Skriver dock om gårdagen eftersom det var då det skulle ha skrivits.

Jag började jobba kvart i åtta... Var lagom seg eftersom jag somnat sent på natten ;)
Det var full fart på jobbet som vanligt. Jag och Martina, samt våra barngrupper gick en promenad ned på stan och tittade i skyltfönster. Nu börjar jag känna att jag litar tillräckligt på min barngrupp för att själv kunna dra iväg med dem. Skönt! Det ger enormt mycket mera frihet!
Jag slutade kl tre och var kvar på jobbet till srax före fem. Jag var ner till småbarnsavdelningen och hämtade upp en liten skrutt bara för att jag inte hade något bättre för mig :) Det var uppskattat eftersom de höll på att städa undan för dagen och ändå skulle komma upp till oss efteråt. Så det blev lite småbarnsgos innan jag vid fyratiden satte mig vid datorn en stund för att leta lite pyssel.

Efteråt gick jag hem till en kompis. Vi drack glögg och åt pepparkakor och pratade om det mesta. Hon har samma yrke som jag så det blev en del jobbprat så klart! :P

En kompis hämtade upp mig sedan och vi käkade mat tillsammans. Sedan läste jag mig till sömns vid elvatiden... Det är sååå skönt att somna med en bok i handen. Att sakta känna hur man flyter bort...
Ja, det var mig dag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar