tisdag 28 december 2010

Tiden...

Ja, var tar den vägen?

Snart dags att fira nyår... igen!
För tredje året i rad firas det här hemma med Andreas, Sara och Nicholas! Vi har alltid så kul ihop! Trerätters middag, skrivstafett, sällskapsspel och skumpa vid 12-slaget... Mysigt i glada vänners lag, precis som jag vill ha det!

Året som gått har verkligen gått... Eller rättare sagt rusat!
  • Jag har varit på fyra bröllop, bland annat min egen mors vilket jag aldrig trodde skulle inträffa!
  • Jag har varit på dop. En av mina äldsta vänners yngsta son döptes.
  • Jag har träffat många nya människor!
  • Jag har fått ta del av permakulturens fantastiska skapande och möjligheter.
  • Det har varit en kämpig period på jobbet där vi kom varandra otroligt nära och även om utgången var den jag inte förväntat mig blev vi otroligt starka tillsammans!
  • Jag har sett hur ett barns liv kan förändras i en handvändning och vet att ibland är det inte som det verkar...
  • Casper har haft sin diabetes i ett år i januari... Han har sedan dess fått sprutor morgon och kväll. Jag ångrar inte en sekund det passande som det har fört med sig. Han är en helt fantastisk katt och han mår bra av sprutorna och är sååå duktig! Jag vet att det när som helst kan vända... därför försöker jag leva varje dag med honom som en evighet. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket ett djur betyder för mig!

Detta år har fått mig att växa som person... Jag känner min egen styrka (och har fått den bekräftad), känner mig behövd och älskad! Jag har fått bekräftelse som styrkt mig enormt!

Bakom mig ska jag lämna min slöhet!
Jag ska bli bättre på att göra saker i tid och komma igång med min träning!
Jag ska fokusera på en sak i taget på jobbet... Det blir mer gjort då!
Det kommer att bli ett år fyllt med möjligheter. Jag har en chef som ser och som uppmuntrar mig för att jag är den jag är och det ska jag leva upp till.
Samtidigt får jag inte glömma att koppla av och umgås med mina fina vänner och min underbara familj! Jag hoppas på lite händelser där med :)

Well... Snart är det dags att leva upp till allt dettta... Bara tre dagar kvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar