fredag 18 februari 2011

Allt runtomkring!

Detta har verkligen varit en toppenvecka och än är den inte slut :)
Jobbade över i onsdags och idag. Igår hade vi kvällsmöte.
Idag skulle jag slutat 16:15 men eftersom två som skulle slutat senare inte var på plats fick jag ta stängningen. Kändes lite segt igår när jag märkte det, men idag kändes det helt ok. Vi hade bara 14 barn idag! På förmiddagen hann jag jobba lite med "Grön Flagg" och nu i kväll har jag städat lite på jobbet. Sista barnet gick strax före 17:30 och då fick jag ett ryck... Det började med att jag hängde upp barnens utklädningskläder lite snyggt, men slutade med make over i "hemvrån", städning av förråd samt ateljé, tillsnyggning i pusselhyllan samt lite annat småpyssel och nu är jag nöjd att jag faktiskt gjorde det! Var hemma efter 21.
Vi behöver ett uppsving och det börjar med att få lite ombonat. Sedan återstår ju en hel del, men att göra något är alltid något. Ett steg mer än inget ;)

Fasiken vad jag älskar mina knoddar! Att bara få sitta och observera någon som gör enorma framsteg, hur underbart är inte det!? Att få följa, lyssna och se... Så enormt stärkande att veta att man själv är en bidragande orsak till att det går åt rätt håll, att få ha kontakt med olika typer av föräldrar och vara den som ger tips på saker och ting utan att själv vara förälder ;) Att få berätta vad som händer, att få förklara hur jag ser det... Så enormt stärkande!
Jag har varit med om hot om polisanmälan och hot om samtal med rektorn... Hot om stryk! Allt detta på min förra arbetsplats. Men fan vad jag lärt mig mycket! Jag skulle nästan vilja tacka dessa föräldrar och syskon... Tacka dem för att de gav mig något som jag då upplevde som ett helvete men som när jag ser tillbaka på det har gjort mig otroligt stark! Inget ont som inte har nåt gott med sig, så är det ju faktiskt!

Well, nu ska jag ta mig en välförtjänt härlig helg!
Imorgon blir det besök hos kära mor och på söndag familjemiddag hos bror och svägerska. Missar min line dance tyvärr, men efter allt som hänt är kontakten med familjen som oerhört viktig! Allt kan förändras i en handvändning och då vill jag inte ångra att jag inte haft någon bra kontakt! Jag har även där haft sådan tur! Mammas man är underbar och likaså hans familj! Pappas sambo är lika underbar och likaså hennes barn! Det har aldrig varit något tjaffs eller dåliga vibbar. Vi har alltid mött varandra med en öppen famn, även om vi inte ses så ofta! Jag älskar er så! <3

Detta blev ett långt inlägg, men det sprudlar i mig just nu och sånt måste ju ut som ni vet ;) Nu ska jag i alla fall luta mig tillbaka och njuta av tystnaden här hemma, njuta av att det är helg... igen!
Kram och god natt med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar