tisdag 15 februari 2011

Två givande dagar!

I går morse strax före åtta gav vi oss av mot Stockholm. Jag och Natalia från Källan, 3 st från en annan fsk, chefen och vår specialpedagog.
Efter att vi väl kommit till plats efter 45 minuters försening på grund av... SJ var vi på föreläsningar om Reggio Emilia. Därefter delades vi in i grupper. Vi blev ca 15 st i min grupp som gav oss av till förskolan "Lo-djuret". Först presenterade en pedagog deras verksamhet och sedan fick vi gå runt och titta. Vid halv 5 gav vi oss av till hotellet där vi skulle bo.
På kvällen blev det god mat men vi kom i säng i bra tid. Upp igen halv 7 för en underbar hotellfrukost. Är ingen frukostmänniska egentligen men alla val på en hotellfrukost är ju sååå mysigt! Bara plocka av det man gillar... Massor av ostar, frukt, olika sorters bröd mm! MUMS!
Sedan var det dags att skynda till tunnelbanan och sedan vidare med buss till förskolan "Små Vänner". Gissa om jag fick många idéer! Vi jobbar ju redan en hel del utefter R.E men vi måste bli bättre på tex. dokumentationsdelen. Vi måste även samla på oss lite material att erbjuda barnen. Nu ska vi ut och ragga på färgbutiker mm. En bild säger mer än tusen ord... Har fotat massor för att minnas vad vi kan ta del av. Musikbord, sandlåda inne och SÅ MYCKET MER! Är helt slut i skallen nu men ska sätta mig en stund och skriva ner alla mina tankar som jag har just nu... Innan det bleknar! Nu behövs "bara" ett extremt driv! Självklart tar man del av det som passar för ens egen verksamhet... och som sagt, vi är ju en god bit på väg! Vi har fönster till fler rum och det mesta är tillgängligt för barnen. Helt rena RE blir vi ju inte. Det blir nog lite mer om detta i min"jobblogg".

Jag kom hem strax efter 18 idag och kl 19 var jag iväg på musikquiz på Harrys. Inte så kul som jag hade förväntat mig men goood mat! Hade trott att folk skulle sjunga med, gissa vilt och heja på... Men alla satt ju bara tysta och skrev ;) Hehe...
Nu är jag i alla fall jättetrött och jag vet att en tuff dag på jobbet väntar! Flera sjuka... Som vanligt! Men nu är det f*n JAG som ska hålla mig frisk!

Kan inte fatta att det är ONSDAG imorgon..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar