söndag 20 februari 2011

Irländska drömmar!

Av alla de länder jag drömmer om att åka till ligger Irland bäst till rent geografiskt (och ekonomiskt)! Och om Irländarna är lika härliga som Engelskmännen så skulle jag kunna tänka mig att bo där en tid!
Att åka på en charterresa lockar mig inte alls! Ska jag sitta bland nedsupna och söndersolade turister i en pool någonstans kan jag lika gärna besöka Lögarängen ;)
Nej, ska jag se ett land så ska jag möta landet, invånarna, kulturen och språket! Men det kostar ju därefter... Alaska, Australien, Kenya... Ja, ni förstår!
Irland och Island är väl resemål jag kan besöka fler gånger i mitt liv.
En äventyrsresa till Alaska = Once in a life time!

Men Irland lockar mig! Älskar irländsk öl och deras musik- och danskultur är STORSLAGEN! Njuter av att dansa irländsk line dance! Och för att inte tala om dialekten, naturen och kulturen i övrigt! Håller tummarna på att det blir av nu i sommar!!!

Nej, nu åter till min underbara verklighet... Men visst är det så, man mår bra av att drömma lite också ;)

1 kommentar:

  1. Jag vill också åka till Irland och dricka öl!!:p Verkar dock rätt dyrt att leva där.
    Btw, såg ut som en avkopplande lördag=)

    SvaraRadera