torsdag 24 februari 2011

Hej hopp!

Inte kom Plupp idag heller... Snigelpost! Imorgon är det en vecka sedan han levererades från Barnbokhandeln mot förskolan. Imorgon... Kanske!
Ska dock inte presentera honom för barnen förrän vecka 10 men är ändå trött på lååång leveranstid!

Det har varit en lugn dag på jobbet idag med! Ett tag var det tvärlugnt! Martina diskade, jag satt med henne i köket och skrev scheman, vikarien satt vid ett bord med några barn och Therese och Marina satt med mig. 5-åringarna var i ateljén och de minsta barnen lekte i rummet intill... Att jobba med det kompetenta barnet ger härliga resultat! Det är helt fantastiskt! Men vi jobbar ju för det också, som chefen brukar påpeka :)
Haha... Kan nästan sätta fingret på den tid på dagen som min energi dalar... det är runt 15:00... Jag behöver stäääda! Minns ni det där inlägget om det jag skrivit till mig själv som jag läser när jag behöver "städ- och träningspepping"? Behöver nog läsa det nu. Klockan är i nuläget 17:37 och det är som vanligt inget bra på TV. Jag är inte trött... Bara seg, så jag borde få röven ur soffan och fixa lite här hemma. Det känns ju så bra efteråt... Tända rökelse, ta en dusch, äta en smörgås och dricka tea... och ha rent omkring sig!
Jo så får det bli...

1... 2... 3... ACTION!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar